„Fix napvitorla” változatai közötti eltérés
Ugrás a navigációhoz
Ugrás a kereséshez
(Egy közbenső módosítás ugyanattól a szerkesztőtől nincs mutatva) | |||
22. sor: | 22. sor: | ||
* A napvitorlát a használati szezon ideje alatt (ált. április – szeptember) is le kell szerelni, ha narancs, vagy piros riasztást adnak ki, illetve a vitorla nem használható hóterhelés alatt, mert az kárt tehet a tartószerkezetekben, vagy akár magában a vitorlában is! | * A napvitorlát a használati szezon ideje alatt (ált. április – szeptember) is le kell szerelni, ha narancs, vagy piros riasztást adnak ki, illetve a vitorla nem használható hóterhelés alatt, mert az kárt tehet a tartószerkezetekben, vagy akár magában a vitorlában is! | ||
* A napvitorla alatt, vagy közelében soha ne használjon nyílt lángot, vagy parázzsal égő tüzet, mert az kárt tehet a vitorlában. | * A napvitorla alatt, vagy közelében soha ne használjon nyílt lángot, vagy parázzsal égő tüzet, mert az kárt tehet a vitorlában. | ||
+ | |||
+ | ==== Standard, vagy Standard PLUS <u>HDPE</u> napvitorla esetén ==== | ||
+ | |||
+ | * A napvitorlát mindig varrással lefelé kell felszerelni. | ||
+ | * Időnként, főleg vihar és szeles idő után ellenőrizze a napvitorla feszességét! | ||
+ | * Ha szükséges, feszítsen utána pl. a tekerhető feszítők segítségével. | ||
+ | * Ne hagyja, hogy a napvitorla vagy a feszítők nagyon lelazuljanak, mert a napvitorlák élettartama a lazaság miatt csökkenhet! | ||
+ | * NE FESZÍTSE TÚL a napvitorlát, mert állagromlást, szakadást eredményezhet! | ||
+ | * A túlfeszítés akkor is könnyen fellép, ha eső után a napvitorla a víz súlyától megereszkedik és ilyenkor a feszítők segítségével megfeszítjük. | ||
+ | * A napvitorlát eső után 2 napig, vagy a teljes kiszáradásig NEM szabad feszíteni! | ||
+ | * Szezonvégi betároláskor a napvitorla anyagát és a fém szerelvényeket külön tárolja! | ||
+ | * A napvitorlát ne érje nyílt láng, parázs! Ne telepítsen alája, vagy közvetlen közelébe tüzelő helyét, grillt! | ||
+ | * Bár az anyag kilyukadás esetén is erős és nem hajlamos további bomlásra, a kiégetett napvitorla elvesztheti eredeti használhatósági tulajdonságait. | ||
+ | * A napvitorla erős, teherbíró, időjárásálló HDPE (190 g/m2) anyagból készült. | ||
+ | * Esőt, közepes sebességű szelet (40-50 km/h) minden további nélkül kibír | ||
+ | * Szélsőséges időjárási viszonyok, jégeső, narancssárga, vagy piros viharjelzés esetén a napvitorlákat le kell szerelni és a vihar elmúltával szabad csak visszahelyezni eredeti helyére!! | ||
+ | * Az elemi kár okozta sérülések nem képezik a garancia részét! | ||
+ | * A napvitorla megfeszítése akár közönséges kötelekkel és a tartószerkezet segítségével, emberi erővel történik. | ||
+ | * Ne használjon ehhez munkagépet, járművet vagy spanifert! | ||
+ | * Ajánljuk, hogy a napvitorla sarkait, és azok szerelvényeit jelölje meg és készítsen róla vázlatrajzot, mert a napvitorla újabb felszerelése után nem lehetséges az anyag forgatása és a szerelvények felcserélése. | ||
+ | |||
+ | ==== Standard, vagy Standard PLUS <u>PES</u> napvitorla esetén ==== | ||
+ | |||
+ | * a vízzáró napvitorlákat mindig nagyon meg kell feszíteni, mert ellenkező esetben meghasasodik és több száz kg víz is összegyűlhet bennük, a felület méretétől függően | ||
+ | * a napvitorlák szerelésénél minden sarokra javasoljuk huzalfeszítő (kerítésfeszítő) alkalmazását a megfelelő feszesség elérése érdekében | ||
+ | * vízzáró napvitorlák esetén mérettől függően nagy lejtést kell adni, ami a lenti táblázatban látható | ||
+ | * Amennyiben ez a lejtés nem megoldott, abban az esetben a víz nem minden esetben tud lefolyni a vitorláról és ez a vitorla szakadásához, rongálódásához vezethet, illetve balesetveszélyessé válhat | ||
+ | |||
+ | ==== EGYEDI GYÁRTÁSÚ <u>ÍVES oldalú</u> napvitorla esetén ==== | ||
+ | |||
+ | * Egyedi gyártású napvitorla esetén a választott anyagtól függően a fenti szabályok érvénesek HDPE, illetve PES anyagok esetében is. | ||
+ | * A fentebb említett elhelyezési és használati útmutatók az íves varrású vitorlákra vonatkoznak, azonban az egyedi gyártás esetén lehetőség nyílik egyenes oldalú gyártásra is. | ||
+ | |||
+ | ==== EGYEDI GYÁRTÁSÚ <u>EGYENES oldalú</u> napvitorla esetén ==== | ||
+ | |||
+ | * Ezeknek az egyenes oldalú vitorláknak a rögzítése ringlis megoldással lehetséges, azaz nem a sarokpontokon kell megfeszíteni a vitorlákat, hanem 30, vagy 50 cm-enként rögzítési lyukak (ringlik) kerülnek kialakításra, amelyek mindegyikénél rögzíteni kell a vitorlát. | ||
+ | * Ez azért fontos, mert csak így lesznek az oldalak feszesek és csak így tud biztonságosan működni a vitorla. | ||
+ | * Ennek egyik legegyszerűbb és szokásos módja, mint ahogy a ponyváknál, itt is egy kötél van végig vezetve a ringlikben, illetve a tartószerkezeten. | ||
+ | * Ebben az esetben is be kell tartani a hagyományos napvitorláknál alkalmazott lejtésre vonatkozó szabályokat! | ||
+ | |||
+ | |||
+ | ''<small>A weboldalakon, e-mailekben, árajánlatokban és a referencia térképen található képek, információk, szövegek, tervek és letölthető dokumentumok másolása és üzleti, illetve magán célú felhasználása nem engedélyezett és törvénybe ütközik!</small>'' | ||
+ | [[Kategória:Hasznalati]] | ||
+ | [[Kategória:Szereles]] | ||
+ | [[Kategória:Útmutató]] | ||
+ | __NINCSSZERKESZTÉS__ |
A lap jelenlegi, 2021. április 3., 22:33-kori változata
Napvitorla méretének kiválasztása, szerelési anyagok, szerelés, és irányelvek
- A napvitorla első felszerelését lehetőség szerint ne szeles időben végezze!
- A napvitorlák egyes sarokpontjainak magassága HDPE víz- és légátengedő kivitele esetén szabadon megválasztható a szerkezetek és a kívánt dizájn függvényében.
- Ez akár lehet vízszintes elhelyezés is.
- A napvitorlák átlagmagasságánál javasoljuk a minimum 250 - 300 cm-t, gondolva a szélterhelésre is
- Természetesen mondjuk a D-i, vagy DNy-i irányba eső sarok lejjebb húzható a nagyobb árnyék elérése érdekében.
- A napvitorlák sarkait minden esetben szögfelező irányban kell megfeszíteni, így lesz feszes minden oldal
- Szerelésnél javasoljuk először a fali csomópontokat felszerelni és ezek után a többi pont szerelése következhet.
- Négyszög napvitorla esetén javasoljuk, hogy legalább 2 fő végezze a szerelést, hogy a fali csomópontok felszerelése után egyszerre ketten tudják meghúzni helyes irányba és így felszerelni a külső 2 sarkot.
- A kihúzás megmutatja az oszlopok lehetséges pontjait, ahol ezeket el lehet helyezni. Ez a kihúzás irányán lehetséges.
- Több napvitorla elhelyezésénél amennyiben azok részben átfedik egymást, mindenképpen szükséges közöttük minimum 30-50 cm-es távolságot tartani, hogy szeles időben se érjenek össze, illetve a szerelvények esetleg ne tegyenek kárt a vitorlákban.
- A napvitorla felszereléséhez még ideiglenesen se alkalmazzunk spanifert, mert azzal könnyen megszakítható a napvitorla merevítő oldala és ezzel a napvitorla tönkremegy!
- A napvitorlákat ősszel le kell venni és tavasszal visszahelyezni.
- Ennek a műveletnek a megkönnyítés érdekében javasoljuk a már kialakított rendszer sarokpontjainak lefényképezését, a sarkok megjelölését, így sokkal egyszerűbb lesz a tavaszi felszerelés.
- A fényképek alapján tudni fogjuk, hogy melyik ponton milyen szerelvények voltak elhelyezve.
- A fent leírt általános útmutató természetesen változhat az adottságoknak megfelelően, ezért kérjük, keressen minket bátran egyéb kérdések esetén!
- A napvitorla felszerelését és karbantartását soha ne bízza kiskorúra, mivel főleg nagyobb vitorla méretek esetén komoly erőhatások léphetnek fel és így a szerelés, illetve karbantartás is balesetveszélyes lehet!
- A napvitorlát a használati szezon ideje alatt (ált. április – szeptember) is le kell szerelni, ha narancs, vagy piros riasztást adnak ki, illetve a vitorla nem használható hóterhelés alatt, mert az kárt tehet a tartószerkezetekben, vagy akár magában a vitorlában is!
- A napvitorla alatt, vagy közelében soha ne használjon nyílt lángot, vagy parázzsal égő tüzet, mert az kárt tehet a vitorlában.
Standard, vagy Standard PLUS HDPE napvitorla esetén
- A napvitorlát mindig varrással lefelé kell felszerelni.
- Időnként, főleg vihar és szeles idő után ellenőrizze a napvitorla feszességét!
- Ha szükséges, feszítsen utána pl. a tekerhető feszítők segítségével.
- Ne hagyja, hogy a napvitorla vagy a feszítők nagyon lelazuljanak, mert a napvitorlák élettartama a lazaság miatt csökkenhet!
- NE FESZÍTSE TÚL a napvitorlát, mert állagromlást, szakadást eredményezhet!
- A túlfeszítés akkor is könnyen fellép, ha eső után a napvitorla a víz súlyától megereszkedik és ilyenkor a feszítők segítségével megfeszítjük.
- A napvitorlát eső után 2 napig, vagy a teljes kiszáradásig NEM szabad feszíteni!
- Szezonvégi betároláskor a napvitorla anyagát és a fém szerelvényeket külön tárolja!
- A napvitorlát ne érje nyílt láng, parázs! Ne telepítsen alája, vagy közvetlen közelébe tüzelő helyét, grillt!
- Bár az anyag kilyukadás esetén is erős és nem hajlamos további bomlásra, a kiégetett napvitorla elvesztheti eredeti használhatósági tulajdonságait.
- A napvitorla erős, teherbíró, időjárásálló HDPE (190 g/m2) anyagból készült.
- Esőt, közepes sebességű szelet (40-50 km/h) minden további nélkül kibír
- Szélsőséges időjárási viszonyok, jégeső, narancssárga, vagy piros viharjelzés esetén a napvitorlákat le kell szerelni és a vihar elmúltával szabad csak visszahelyezni eredeti helyére!!
- Az elemi kár okozta sérülések nem képezik a garancia részét!
- A napvitorla megfeszítése akár közönséges kötelekkel és a tartószerkezet segítségével, emberi erővel történik.
- Ne használjon ehhez munkagépet, járművet vagy spanifert!
- Ajánljuk, hogy a napvitorla sarkait, és azok szerelvényeit jelölje meg és készítsen róla vázlatrajzot, mert a napvitorla újabb felszerelése után nem lehetséges az anyag forgatása és a szerelvények felcserélése.
Standard, vagy Standard PLUS PES napvitorla esetén
- a vízzáró napvitorlákat mindig nagyon meg kell feszíteni, mert ellenkező esetben meghasasodik és több száz kg víz is összegyűlhet bennük, a felület méretétől függően
- a napvitorlák szerelésénél minden sarokra javasoljuk huzalfeszítő (kerítésfeszítő) alkalmazását a megfelelő feszesség elérése érdekében
- vízzáró napvitorlák esetén mérettől függően nagy lejtést kell adni, ami a lenti táblázatban látható
- Amennyiben ez a lejtés nem megoldott, abban az esetben a víz nem minden esetben tud lefolyni a vitorláról és ez a vitorla szakadásához, rongálódásához vezethet, illetve balesetveszélyessé válhat
EGYEDI GYÁRTÁSÚ ÍVES oldalú napvitorla esetén
- Egyedi gyártású napvitorla esetén a választott anyagtól függően a fenti szabályok érvénesek HDPE, illetve PES anyagok esetében is.
- A fentebb említett elhelyezési és használati útmutatók az íves varrású vitorlákra vonatkoznak, azonban az egyedi gyártás esetén lehetőség nyílik egyenes oldalú gyártásra is.
EGYEDI GYÁRTÁSÚ EGYENES oldalú napvitorla esetén
- Ezeknek az egyenes oldalú vitorláknak a rögzítése ringlis megoldással lehetséges, azaz nem a sarokpontokon kell megfeszíteni a vitorlákat, hanem 30, vagy 50 cm-enként rögzítési lyukak (ringlik) kerülnek kialakításra, amelyek mindegyikénél rögzíteni kell a vitorlát.
- Ez azért fontos, mert csak így lesznek az oldalak feszesek és csak így tud biztonságosan működni a vitorla.
- Ennek egyik legegyszerűbb és szokásos módja, mint ahogy a ponyváknál, itt is egy kötél van végig vezetve a ringlikben, illetve a tartószerkezeten.
- Ebben az esetben is be kell tartani a hagyományos napvitorláknál alkalmazott lejtésre vonatkozó szabályokat!
A weboldalakon, e-mailekben, árajánlatokban és a referencia térképen található képek, információk, szövegek, tervek és letölthető dokumentumok másolása és üzleti, illetve magán célú felhasználása nem engedélyezett és törvénybe ütközik!