„Fix napvitorla” változatai közötti eltérés

Innen: Napvitorladiszkont GYIK
Ugrás a navigációhoz Ugrás a kereséshez
(Új oldal, tartalma: „{{TOC}} ==== Husika ====”)
 
 
(2 közbenső módosítás ugyanattól a szerkesztőtől nincs mutatva)
1. sor: 1. sor:
 
{{TOC}}
 
{{TOC}}
  
==== Husika ====
+
==== Napvitorla méretének kiválasztása, szerelési anyagok, szerelés, és irányelvek ====
 +
[[Fájl:Feszmeret.png|bélyegkép|370x370px]]
 +
 
 +
* A napvitorla első felszerelését lehetőség szerint ne szeles időben végezze!
 +
* A napvitorlák egyes sarokpontjainak magassága HDPE víz- és légátengedő kivitele esetén szabadon megválasztható a szerkezetek és a kívánt dizájn függvényében.
 +
* Ez akár lehet vízszintes elhelyezés is.
 +
* A napvitorlák átlagmagasságánál javasoljuk a minimum 250 - 300 cm-t, gondolva a szélterhelésre is
 +
* Természetesen mondjuk a D-i, vagy DNy-i irányba eső sarok lejjebb húzható a nagyobb árnyék elérése érdekében.
 +
* A napvitorlák sarkait minden esetben szögfelező irányban kell megfeszíteni, így lesz feszes minden oldal
 +
* Szerelésnél javasoljuk először a fali csomópontokat felszerelni és ezek után a többi pont szerelése következhet.
 +
* Négyszög napvitorla esetén javasoljuk, hogy legalább 2 fő végezze a szerelést, hogy a fali csomópontok felszerelése után egyszerre ketten tudják meghúzni helyes irányba és így felszerelni a külső 2 sarkot.
 +
* A kihúzás megmutatja az oszlopok lehetséges pontjait, ahol ezeket el lehet helyezni. Ez a kihúzás irányán lehetséges.
 +
* Több napvitorla elhelyezésénél amennyiben azok részben átfedik egymást, mindenképpen szükséges közöttük minimum 30-50 cm-es távolságot tartani, hogy szeles időben se érjenek össze, illetve a szerelvények esetleg ne tegyenek kárt a vitorlákban.
 +
* A napvitorla felszereléséhez még ideiglenesen se alkalmazzunk spanifert, mert azzal könnyen megszakítható a napvitorla merevítő oldala és ezzel a napvitorla tönkremegy!
 +
* A napvitorlákat ősszel le kell venni és tavasszal visszahelyezni.
 +
* Ennek a műveletnek a megkönnyítés érdekében javasoljuk a már kialakított rendszer sarokpontjainak lefényképezését, a sarkok megjelölését, így sokkal egyszerűbb lesz a tavaszi felszerelés.
 +
* A fényképek alapján tudni fogjuk, hogy melyik ponton milyen szerelvények voltak elhelyezve.
 +
* A fent leírt általános útmutató természetesen változhat az adottságoknak megfelelően, ezért kérjük, keressen minket bátran egyéb kérdések esetén!
 +
* A napvitorla felszerelését és karbantartását soha ne bízza kiskorúra, mivel főleg nagyobb vitorla méretek esetén komoly erőhatások léphetnek fel és így a szerelés, illetve karbantartás is balesetveszélyes lehet!
 +
* A napvitorlát a használati szezon ideje alatt (ált. április – szeptember) is le kell szerelni, ha narancs, vagy piros riasztást adnak ki, illetve a vitorla nem használható hóterhelés alatt, mert az kárt tehet a tartószerkezetekben, vagy akár magában a vitorlában is!
 +
* A napvitorla alatt, vagy közelében soha ne használjon nyílt lángot, vagy parázzsal égő tüzet, mert az kárt tehet a vitorlában.
 +
 
 +
==== Standard, vagy Standard PLUS <u>HDPE</u> napvitorla esetén ====
 +
 
 +
* A napvitorlát mindig varrással lefelé kell felszerelni.
 +
* Időnként, főleg vihar és szeles idő után ellenőrizze a napvitorla feszességét!
 +
* Ha szükséges, feszítsen utána pl. a tekerhető feszítők segítségével.
 +
* Ne hagyja, hogy a napvitorla vagy a feszítők nagyon lelazuljanak, mert a napvitorlák élettartama a lazaság miatt csökkenhet!
 +
* NE FESZÍTSE TÚL a napvitorlát, mert állagromlást, szakadást eredményezhet!
 +
* A túlfeszítés akkor is könnyen fellép, ha eső után a napvitorla a víz súlyától megereszkedik és ilyenkor a feszítők segítségével megfeszítjük.
 +
* A napvitorlát eső után 2 napig, vagy a teljes kiszáradásig NEM szabad feszíteni!
 +
* Szezonvégi betároláskor a napvitorla anyagát és a fém szerelvényeket külön tárolja!
 +
* A napvitorlát ne érje nyílt láng, parázs! Ne telepítsen alája, vagy közvetlen közelébe tüzelő helyét, grillt!
 +
* Bár az anyag kilyukadás esetén is erős és nem hajlamos további bomlásra, a kiégetett napvitorla elvesztheti eredeti használhatósági tulajdonságait.
 +
* A napvitorla erős, teherbíró, időjárásálló HDPE (190 g/m2) anyagból készült.
 +
* Esőt, közepes sebességű szelet (40-50 km/h) minden további nélkül kibír
 +
* Szélsőséges időjárási viszonyok, jégeső, narancssárga, vagy piros viharjelzés esetén a napvitorlákat le kell szerelni és a vihar elmúltával szabad csak visszahelyezni eredeti helyére!!
 +
* Az elemi kár okozta sérülések nem képezik a garancia részét!
 +
* A napvitorla megfeszítése akár közönséges kötelekkel és a tartószerkezet segítségével, emberi erővel történik.
 +
* Ne használjon ehhez munkagépet, járművet vagy spanifert!
 +
* Ajánljuk, hogy a napvitorla sarkait, és azok szerelvényeit jelölje meg és készítsen róla vázlatrajzot, mert a napvitorla újabb felszerelése után nem lehetséges az anyag forgatása és a szerelvények felcserélése.
 +
 
 +
==== Standard, vagy Standard PLUS <u>PES</u> napvitorla esetén ====
 +
 
 +
* a vízzáró napvitorlákat mindig nagyon meg kell feszíteni, mert ellenkező esetben meghasasodik és több száz kg víz is összegyűlhet bennük, a felület méretétől függően
 +
* a napvitorlák szerelésénél minden sarokra javasoljuk huzalfeszítő (kerítésfeszítő) alkalmazását a megfelelő feszesség elérése érdekében
 +
* vízzáró napvitorlák esetén mérettől függően nagy lejtést kell adni, ami a lenti táblázatban látható
 +
* Amennyiben ez a lejtés nem megoldott, abban az esetben a víz nem minden esetben tud lefolyni a vitorláról és ez a vitorla szakadásához, rongálódásához vezethet, illetve balesetveszélyessé válhat
 +
 
 +
==== EGYEDI GYÁRTÁSÚ <u>ÍVES oldalú</u> napvitorla esetén ====
 +
 
 +
* Egyedi gyártású napvitorla esetén a választott anyagtól függően a fenti szabályok érvénesek HDPE, illetve PES anyagok esetében is.
 +
* A fentebb említett elhelyezési és használati útmutatók az íves varrású vitorlákra vonatkoznak, azonban az egyedi gyártás esetén lehetőség nyílik egyenes oldalú gyártásra is.
 +
 
 +
==== EGYEDI GYÁRTÁSÚ <u>EGYENES oldalú</u> napvitorla esetén ====
 +
 
 +
* Ezeknek az egyenes oldalú vitorláknak a rögzítése ringlis megoldással lehetséges, azaz nem a sarokpontokon kell megfeszíteni a vitorlákat, hanem 30, vagy 50 cm-enként rögzítési lyukak (ringlik) kerülnek kialakításra, amelyek mindegyikénél rögzíteni kell a vitorlát.
 +
* Ez azért fontos, mert csak így lesznek az oldalak feszesek és csak így tud biztonságosan működni a vitorla.
 +
* Ennek egyik legegyszerűbb és szokásos módja, mint ahogy a ponyváknál, itt is egy kötél van végig vezetve a ringlikben, illetve a tartószerkezeten.
 +
* Ebben az esetben is be kell tartani a hagyományos napvitorláknál alkalmazott lejtésre vonatkozó szabályokat!
 +
 
 +
 
 +
''<small>A weboldalakon, e-mailekben, árajánlatokban és a referencia térképen található képek, információk, szövegek, tervek és letölthető dokumentumok másolása és üzleti, illetve magán célú felhasználása nem engedélyezett és törvénybe ütközik!</small>''
 +
[[Kategória:Hasznalati]]
 +
[[Kategória:Szereles]]
 +
[[Kategória:Útmutató]]
 +
__NINCSSZERKESZTÉS__

A lap jelenlegi, 2021. április 3., 22:33-kori változata

Napvitorla méretének kiválasztása, szerelési anyagok, szerelés, és irányelvek

Feszmeret.png
  • A napvitorla első felszerelését lehetőség szerint ne szeles időben végezze!
  • A napvitorlák egyes sarokpontjainak magassága HDPE víz- és légátengedő kivitele esetén szabadon megválasztható a szerkezetek és a kívánt dizájn függvényében.
  • Ez akár lehet vízszintes elhelyezés is.
  • A napvitorlák átlagmagasságánál javasoljuk a minimum 250 - 300 cm-t, gondolva a szélterhelésre is
  • Természetesen mondjuk a D-i, vagy DNy-i irányba eső sarok lejjebb húzható a nagyobb árnyék elérése érdekében.
  • A napvitorlák sarkait minden esetben szögfelező irányban kell megfeszíteni, így lesz feszes minden oldal
  • Szerelésnél javasoljuk először a fali csomópontokat felszerelni és ezek után a többi pont szerelése következhet.
  • Négyszög napvitorla esetén javasoljuk, hogy legalább 2 fő végezze a szerelést, hogy a fali csomópontok felszerelése után egyszerre ketten tudják meghúzni helyes irányba és így felszerelni a külső 2 sarkot.
  • A kihúzás megmutatja az oszlopok lehetséges pontjait, ahol ezeket el lehet helyezni. Ez a kihúzás irányán lehetséges.
  • Több napvitorla elhelyezésénél amennyiben azok részben átfedik egymást, mindenképpen szükséges közöttük minimum 30-50 cm-es távolságot tartani, hogy szeles időben se érjenek össze, illetve a szerelvények esetleg ne tegyenek kárt a vitorlákban.
  • A napvitorla felszereléséhez még ideiglenesen se alkalmazzunk spanifert, mert azzal könnyen megszakítható a napvitorla merevítő oldala és ezzel a napvitorla tönkremegy!
  • A napvitorlákat ősszel le kell venni és tavasszal visszahelyezni.
  • Ennek a műveletnek a megkönnyítés érdekében javasoljuk a már kialakított rendszer sarokpontjainak lefényképezését, a sarkok megjelölését, így sokkal egyszerűbb lesz a tavaszi felszerelés.
  • A fényképek alapján tudni fogjuk, hogy melyik ponton milyen szerelvények voltak elhelyezve.
  • A fent leírt általános útmutató természetesen változhat az adottságoknak megfelelően, ezért kérjük, keressen minket bátran egyéb kérdések esetén!
  • A napvitorla felszerelését és karbantartását soha ne bízza kiskorúra, mivel főleg nagyobb vitorla méretek esetén komoly erőhatások léphetnek fel és így a szerelés, illetve karbantartás is balesetveszélyes lehet!
  • A napvitorlát a használati szezon ideje alatt (ált. április – szeptember) is le kell szerelni, ha narancs, vagy piros riasztást adnak ki, illetve a vitorla nem használható hóterhelés alatt, mert az kárt tehet a tartószerkezetekben, vagy akár magában a vitorlában is!
  • A napvitorla alatt, vagy közelében soha ne használjon nyílt lángot, vagy parázzsal égő tüzet, mert az kárt tehet a vitorlában.

Standard, vagy Standard PLUS HDPE napvitorla esetén

  • A napvitorlát mindig varrással lefelé kell felszerelni.
  • Időnként, főleg vihar és szeles idő után ellenőrizze a napvitorla feszességét!
  • Ha szükséges, feszítsen utána pl. a tekerhető feszítők segítségével.
  • Ne hagyja, hogy a napvitorla vagy a feszítők nagyon lelazuljanak, mert a napvitorlák élettartama a lazaság miatt csökkenhet!
  • NE FESZÍTSE TÚL a napvitorlát, mert állagromlást, szakadást eredményezhet!
  • A túlfeszítés akkor is könnyen fellép, ha eső után a napvitorla a víz súlyától megereszkedik és ilyenkor a feszítők segítségével megfeszítjük.
  • A napvitorlát eső után 2 napig, vagy a teljes kiszáradásig NEM szabad feszíteni!
  • Szezonvégi betároláskor a napvitorla anyagát és a fém szerelvényeket külön tárolja!
  • A napvitorlát ne érje nyílt láng, parázs! Ne telepítsen alája, vagy közvetlen közelébe tüzelő helyét, grillt!
  • Bár az anyag kilyukadás esetén is erős és nem hajlamos további bomlásra, a kiégetett napvitorla elvesztheti eredeti használhatósági tulajdonságait.
  • A napvitorla erős, teherbíró, időjárásálló HDPE (190 g/m2) anyagból készült.
  • Esőt, közepes sebességű szelet (40-50 km/h) minden további nélkül kibír
  • Szélsőséges időjárási viszonyok, jégeső, narancssárga, vagy piros viharjelzés esetén a napvitorlákat le kell szerelni és a vihar elmúltával szabad csak visszahelyezni eredeti helyére!!
  • Az elemi kár okozta sérülések nem képezik a garancia részét!
  • A napvitorla megfeszítése akár közönséges kötelekkel és a tartószerkezet segítségével, emberi erővel történik.
  • Ne használjon ehhez munkagépet, járművet vagy spanifert!
  • Ajánljuk, hogy a napvitorla sarkait, és azok szerelvényeit jelölje meg és készítsen róla vázlatrajzot, mert a napvitorla újabb felszerelése után nem lehetséges az anyag forgatása és a szerelvények felcserélése.

Standard, vagy Standard PLUS PES napvitorla esetén

  • a vízzáró napvitorlákat mindig nagyon meg kell feszíteni, mert ellenkező esetben meghasasodik és több száz kg víz is összegyűlhet bennük, a felület méretétől függően
  • a napvitorlák szerelésénél minden sarokra javasoljuk huzalfeszítő (kerítésfeszítő) alkalmazását a megfelelő feszesség elérése érdekében
  • vízzáró napvitorlák esetén mérettől függően nagy lejtést kell adni, ami a lenti táblázatban látható
  • Amennyiben ez a lejtés nem megoldott, abban az esetben a víz nem minden esetben tud lefolyni a vitorláról és ez a vitorla szakadásához, rongálódásához vezethet, illetve balesetveszélyessé válhat

EGYEDI GYÁRTÁSÚ ÍVES oldalú napvitorla esetén

  • Egyedi gyártású napvitorla esetén a választott anyagtól függően a fenti szabályok érvénesek HDPE, illetve PES anyagok esetében is.
  • A fentebb említett elhelyezési és használati útmutatók az íves varrású vitorlákra vonatkoznak, azonban az egyedi gyártás esetén lehetőség nyílik egyenes oldalú gyártásra is.

EGYEDI GYÁRTÁSÚ EGYENES oldalú napvitorla esetén

  • Ezeknek az egyenes oldalú vitorláknak a rögzítése ringlis megoldással lehetséges, azaz nem a sarokpontokon kell megfeszíteni a vitorlákat, hanem 30, vagy 50 cm-enként rögzítési lyukak (ringlik) kerülnek kialakításra, amelyek mindegyikénél rögzíteni kell a vitorlát.
  • Ez azért fontos, mert csak így lesznek az oldalak feszesek és csak így tud biztonságosan működni a vitorla.
  • Ennek egyik legegyszerűbb és szokásos módja, mint ahogy a ponyváknál, itt is egy kötél van végig vezetve a ringlikben, illetve a tartószerkezeten.
  • Ebben az esetben is be kell tartani a hagyományos napvitorláknál alkalmazott lejtésre vonatkozó szabályokat!


A weboldalakon, e-mailekben, árajánlatokban és a referencia térképen található képek, információk, szövegek, tervek és letölthető dokumentumok másolása és üzleti, illetve magán célú felhasználása nem engedélyezett és törvénybe ütközik!