Standard separet
Alkatrész lista[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]
# | Alkatrész | db | Méretek |
---|---|---|---|
1 | Konzol (lánc) | 1 db | 4 x 7,5 cm |
2 | Konzol (végelem) | 1 db | |
3 | Konzol takaró elemek | 2 db | |
4 | Tengely | 1 db | |
5 | |||
6 | Lánc | 1 db | |
7 | Lánc tatóelem | 1 db | |
8 | Csavar | 5 db | 4-4,5 mm vast. |
9 | Rúdnehezék | 1 db | |
10 | Rúdnehezék csődugó | 2 db | |
11 | Bolznik rögzítéshez (Nyakkendő) | 2 db | |
12 | ALU tengelycső | 1 db | |
13 | Árnyékoló textil | 1 db | |
14 | Alátét | 5 db | 4 - 4.5 mm átm. |
15 | Spannquick, vagy spannflex | 2 db | 22 cm, fekete, vagy fehér |
Lépés 1[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]
Első lépésben a lánccal szerelt konzolt szereljük fel. Ez lesz a szerelés során a fix pontunk. Ezt a konzolt 2 csavarral kell felszerelni. Standard szerelés esetén a lánccal szerelt konzol minden esetben a termék jobb oldalára kerül, míg végelemmel rendelkező konzol a termék bal oldalára kerül. Illetve ebben a lépésben tesszük fel a takarólemezeket is a konzolokra.
Lépés 2[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]
Ebben a lépésben a tengely megfelelő végét beillesszük a lánccal rendelkező konzolba, majd a végelemmel rendelkező konzolt is rátesszük a tengelyre. Amikor ezzel megvagyunk akkor a végelemmel rendelkező konzolnál megjelöljük a csavarok pontos helyét, majd visszaszedjük a tengelyt, és felcsavarozzuk ezt a konzolt is két csavar segítségével. A csavarok becsavarozása után visszatesszük a tengelyt a konzolokba.
Lépés 3[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]
Ebben a lépésben a lánc tartóelemet szereljük fel. Ezt az elemet tartja az 5. egyben utolsó csavarunk. Az elemet úgy kell elhelyezni és felszerelni, hogy használat során kényelmesen kitudjuk akasztani a láncot az elemből.
A tartóelem felszerelésénél a következőkre figyeljünk:
- Sose csavarodjon meg, és ne legyen csomós sem a lánc a használata során.
- A tartóelemet sose szereljük fel úgy, hogy a lánc feszes benne.
Lépés 4[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]
A bolznik beszerelése következik. első lépésként az levesszük a rúdnehezék csődugóját az egyik végén, majd az így kialakult nútba becsúsztatjuk a bolzni szélesebb (sapka) részét. Amikor mindkét bolzni a helyére került akkor visszatesszük a csődugót a helyére. A csődugó visszahelyezése során minden esetben vigyázni kell, hogy a kivágott része kerüljön az anyag felé. A rögzítéshez kapott spannquick elemeket a már ez előbbiekben beszerelt bolznikban található karikákba kell akasztani úgy, hogy a kívánt tartószerkezeten áthurkolta a spannquicket.
Lépés 5[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]
Abban esetben, ha a konzolok nem jó irányban állnak akkor a takarólemezeket levéve az alatta található csavarokat kicsavarozva elfordíthatóak a konzolok.
Használati utasítás[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]
A separeteket tiszta vízzel kell tisztítani. Az éves használat során különösebb ápolást nem igényel. Szezon végén betárolás előtt a makacsabb szennyeződések is könnyen eltávolíthatók szivaccsal és tiszta vízzel, használat közben pedig közepesen erős vagy gyenge vízsugárral. A separetet mindig varrással kifelé kell felszerelni. Időnként, főleg vihar és szeles idő után ellenőrizze a separetet feszességét! Ha szükséges, feszítsen utána pl. a lánc segítségével. Ne hagyja, hogy a separet vagy a lánc nagyon lelazuljanak, mert a separet élettartama a lazaság miatt csökkenhet! NE FESZÍTSE TÚL a separetet, mert állagromlást, szakadást eredményezhet! A túlfeszítés akkor is könnyen fellép, ha eső után a separetet a víz súlyától megereszkedik és ilyenkor a lánc, illetve a bolznik segítségével megfeszítjük. A separetet eső után 2 napig, vagy a teljes kiszáradásig NEM szabad feszíteni! Szezonvégi betároláskor a separet anyagát és a fém szerelvényeket külön tárolja! A separetet téli időszakban (nov – márc) nem használhatóak. A separetet ne érje nyílt láng, parázs! Ne telepítsen alája, vagy közvetlen közelébe tüzelő helyét, grillt! Bár az anyag kilyukadás esetén is erős és nem hajlamos további bomlásra, a kiégetett separet elvesztheti eredeti használhatósági tulajdonságait. A separet erős, teherbíró, időjárásálló HDPE STD MAX (285 g/m2) anyagból készült. Esőt, közepes sebességű szelet (40-50 km/h) minden további nélkül kibír. Szélsőséges időjárási viszonyok, jégeső, narancssárga, vagy piros viharjelzés esetén a separetet fel kell csavarni és a vihar elmúltával szabad csak visszahelyezni eredeti helyére!! Az elemi kár okozta sérülések nem képezik a garancia részét! A separet megfeszítése akár közönséges kötelekkel és a tartószerkezet segítségével, emberi erővel történik. Ne használjon ehhez munkagépet, járművet vagy spanifert! Ajánljuk, hogy a separet sarkait, és azok szerelvényeit jelölje meg és készítsen róla vázlatrajzot, mert a separet újabb felszerelése után nem lehetséges az anyag forgatása és a szerelvények felcserélése.
A weboldalakon, e-mailekben, árajánlatokban és a referencia térképen található képek, információk, szövegek, tervek és letölthető dokumentumok másolása és üzleti, illetve magán célú felhasználása nem engedélyezett és törvénybe ütközik!